Manager Sales Support Office

Vervuld

Functieomschrijving Manager Sales Support Office

Onze opdrachtgever is een familiebedrijf gespecialiseerd in het rijpen, versnijden, verpakken en wereldwijd verhandelen van zuivelproducten en foodconcepten. Er is een sterke groei van de Europese Retail portfolio en naar bestemmingen buiten de EU.

Sales Support Office

De Sales Support Office is een nieuwgevormde afdeling die nog grotendeels vormgegeven moet worden. Binnen de SSO zijn drie clusters gedefinieerd die klanten met verschillende profielen bedienen en accountmanagers op verschillende productgroepen en in uiteenlopende bestemmingen ondersteunen. De werkzaamheden in de clusters bestaan uit account support, customer service, order entry en productmanagement. Twee clusters hebben een eigen teamleider. Doel is klant en accountmanagers zou goed mogelijk van dienst te zijn en faciliterend op te treden naar de productie- en verpakkingsactiviteiten.

De manager SSO is verantwoordelijk voor de aansturing van de teamleiders en direct van één cluster. De manager rapporteert aan de Commercieel Directeur. De focus van de werkzaamheden ligt op leidinggeven en taken verdelen, structuur aanbrengen en standaardwerkmethoden ontwikkelen, afdeling-overstijgende afstemming met commercie, Finance, QA, planning en operatie. Binnen scope valt tevens afstemming met externe instanties zoals COKZ etc.

Deze functie vraagt een communicatief sterke, out-going personality met over-view, die goed belangen kan afwegen, een sterk ontwikkeld commercieel gevoel heeft en klant-gedreven is. En die dit over kan brengen op de medewerkers, zodat er een enthousiaste commerciële sfeer op de afdeling ontstaat. Je geeft leiding aan de professionals op de afdeling, en je bent in staat mensen te motiveren om gezamenlijk optimale resultaten te bereiken.

Je dient zelfstandig beslissingen te nemen over prioriteiten en belangen. Je neemt de hierbij behorende verantwoording en rapporteert dit periodiek.

Kerntaken Manager Sales Support Office:

  • Leidinggeven: direct aan de twee teamleiders en vier (staf)medewerkers. Totaal ±17 professionals.
  • Sales Office Office laten aansluiten op klantwens, commercie en operatie.
  • De voorziene groei faciliteren.
  • De exportafdeling professionaliseren en voorbereiden op een nieuw ERP pakket.
  • Opstellen, onderhouden van en sturen op afdeling KPI’s.
  • Bijdragen aan de optimale capaciteitsbenutting van medewerkers en systemen.
  • Afstemming met commercie, Finance, QA, planning en operatie van de diverse plants.
  • Initiëren, coördineren van en/of deelnemen aan (continuous improvement) projecten.
  • Managen, coachen, aansturen en motiveren van de medewerkers.

Functie-eisen Manager Sales Support Office

Om de functie van Manager Sales Support Office een goede invulling te kunnen geven, beschik je over de volgende ervaring en competenties:

  • Ten minste HBO niveau op vakgebied commercie / customer service / productmanagement.
  • Ruime en relevante leidinggevende ervaring in food omgeving met eigen productie.
  • Goede vaardigheid met de MS Office pakketten.
  • Relevante ervaring met een ERP-pakket (kennis van M3 en Cognos is een pré).
  • Continu verbetertechnieken (zoals LEAN, WCM, VSM).
  • Uitstekende taalbeheersing (tenminste Engels en Duits; Frans en Spaans zijn een pré).


Verder beschik je over:

  • Sterke communicatie vaardigheden, mondeling alsook schriftelijk.
  • In staat om diverse niveaus te communiceren (medewerker t/m directie).
  • Ben je betrouwbaar en benaderbaar.
  • Sterke analytische probleembenadering,
  • Praktisch inzicht en een pragmatische benadering.
  • Flexibel waar het kan, standvastig waar het moet
  • Je bent zelf startend, stressbestendig en gericht op samenwerken en het continu verbeteren.

Arbeidsvoorwaarden

Onze opdrachtgever biedt je marktconforme primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, uitdagende en afwisselende werkzaamheden, collegiale en prettige werkomgeving in een dynamische, technisch geavanceerde organisatie met de mogelijkheid tot verdere ontwikkeling.

Locatie

Almere

Regio

Midden-Nederland, Randstad

Contactpersoon

Jos Schoen
M: (06) 3804 8448
1
5 Legs Recruitment B.V. (CHOIX-Recruitment) gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses. Meer weten?
Close